راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه

امروزه با پیشرفت کسب‌وکارها راه اندازی شبکه و اتاق سرور از نیازهای اولیه یک شرکت یا سازمان است. اهمیت این موضوع آن‌قدر زیاد است که حتی در صورتی که برای چند دقیقه کوتاه شبکه یک شرکت با اختلال مواجه شود عملکرد و وضعیت کاری کلیه آن سازمان با چالش مواجه می‌شود. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی برای یک ساعت نتواند به مشتریان خود سرویس دهی کند و یا سیستم تلفن VOIP یک شرکت به علت مشکلات شبکه ای و زیرساختی برای چندین ساعت با اختلال مواجه گردد و کارکنان آن نتوانند به مشتریان خود سرویس دهی کنند. قطعاً این مشکل برای مشتریان آن شرکت و کلیه کارکنان و مدیران آن شرکت بسیار آزاردهنده خواهد بود. قطعاً همه شما بارها چنین اتفاقاتی را دیده اید . اما واقعاً در پشت پرده ماجرا چه چیزی باعث بروز چنین مشکلات و چالش هایی می‌شود ؟ با ما همراه باشید تا کلیه جزئیات راه اندازی شبکه در یک سازمان را باهم بررسی کنیم.

راه اندازی شبکه

دلایل مشکلات شبکه

دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند منجر شود تا عملکرد و پایداری یک شبکه کامپیوتری با چالش مواجه گردد. در اینجا بخشی از این دلایل را باهم بررسی خواهیم کرد:

  • استفاده از تجهیزات نامناسب در زمان راه اندازی شبکه

تجهیزات شبکه

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند یک شبکه کامپیوتری را کاملاً با مشکل مواجه کند استفاده از تجهیزات نامناسب و یا غیراستاندارد در زمان راه اندازی شبکه کامپیوتری است. عواملی مانند استفاده از کابل های نامرغوب و یا تقلبی ، تجهیزات زیرساختی بی کیفیت و یا تقلبی و یا اتصالات بی کیفیت کاملاً می تواند پایداری و عملکرد یک شبکه کامپیوتری را پایین آورد .

در صورت راه اندازی شبکه کامپیوتری توسط افراد و یا شرکت های نامعتبر و یا خرید تجهیزات شبکه ای از منابع نامعتبر ، یا عدم وجود دانش فنی کافی در طراحی و پیاده سازی شبکه ، وقوع اتفاقات بالا دور از تصور نیست.

  • عدم نگهداری صحیح بعد از پیاده سازی شبکه

نگهداری شبکه

بگذارید راحتتان کنم ! هرچقدر که شبکه بهتر و پیشرفته تری راه اندازی شود به مراقبت و نگهداری بیشتری نیز نیاز دارد. به زبان ساده به عنوان مثال یک خودروی مرسدس بنز به نگهداری و بررسی های دقیق‌تر و منظم‌تری نسبت به یک خودروی پیکان دارد. این موضوع را جدی بگیرید ، شما باید نسبت به سرویس بهتری که دریافت می‌کنید نگهداری و بازرسی‌های دقیق‌تری هم نسبت به شبکه یک سازمان انجام دهید . کلیه تجهیزات ، قطعات و سیستم های تهویه باید به صورت دوره‌ای و منظم بررسی و سرویس شوند. در سازمان‌های بزرگ این امر معمولاً توسط  متخصص IT و مدیران شبکه شرکت‌ها انجام می‌شود اما در سازمان‌های کوچک‌تر این امر می‌تواند به وسیله متخصصین شبکه به صورت قرارداد های نگهداری و پشتیبانی دوره ای انجام گردد.

  • رعایت نشدن استاندارد ها در زمان راه اندازی شبکه

نصب و راه اندازی شبکه

یکی از متداول ترین مواردی که باعث بروز مشکلات بسیار در یک شبکه کامپیوتری می شود عدم رعایت استاندارد ها در زمان راه اندازی شبکه است. اگر این مورد را رعایت نکردید پس حتماً در آینده نزدیک منتظر مشکلات و اختلال های آزار دهنده در شبکه سازمان خود باشید. به عنوان مجموعه ای با تجربه بسیار زیاد در این زمینه و انجام پروژه های متعدد به شما پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌گاه استاندارد های سیستمی در زمان راه اندازی و یا حتی یک ارتقای کوچک در زمان استفاده شبکه را پشت گوش نیندازید. در بسیاری از موارد به دلیل کم کردن هزینه ها در پروژه پیشنهاد می شود که از قطعه ای بی‌کیفیت استفاده شود و یا یک استاندارد خاص اعمال نشود. اگر دوست ندارید بعداً هزینه بیشتری بپردازید و مشکلات آزار دهنده دیگری را تجربه کنید حتماً این موارد را جدی بگیرید.

  • عدم ارتقاء و بروز رسانی تجهیزات شبکه

گاها اتفاق می‌افتد که در زمان نصب و راه اندازی شبکه ، تجهیزات و سیستم ها متناسب با نیاز آن زمان تهیه و پیاده سازی شده اند. اما به‌عنوان‌مثال پس از گذشت یک سال آن سازمان رشد کرده و سرویس های درون سازمانی بسیاری از قبیل VOIP ، شبکه دامین و یا CRM و … درون سازمان اضافه شده اند. اما هیچ ارتقایی در سازمان برای فراهم سازی زیرساخت این سرویس ها صورت نگرفته است. در نتیجه بهره‌وری و سرویس‌دهی آن شبکه به‌شدت کاهش‌یافته است. در قدم اول به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان طراحی و راه اندازی یک شبکه کامپیوتری دوراندیش و آینده‌نگر باشید. بحث بیشتر شدن کارکنان و یا اضافه شدن سرویس های درون سازمانی یک شرکت یک امر بسیار عادی است و معمولاً در اکثر سازمان‌ها اتفاق می افتد. پس پیشنهاد می کنیم همیشه سعی کنید در صورت توان تجهیزات شبکه ای را با ظرفیت بیشتری نسبت به نیاز آن زمان سازمان در نظر بگیرید تا از وجود مشکلات احتمالی و همچنین هزینه‌های مجدد جلوگیری کنید.

پیاده سازی شبکه استاندارد

راه اندازی شبکه استاندارد

با مواردی که در بالا مطرح شد قطعاً وجود یک شبکه استاندارد از نیاز های اولیه هر شرکت و یا سازمانی است. اما چطور می‌توان یک شبکه استاندارد داشت و به عنوان زیرساخت ارتباطی یک سازمان به آن اعتماد کرد ؟

راه اندازی شبکه و زیرساخت خود را توسط شرکت های معتبر انجام دهید

همیشه سعی کنید راه اندازی شبکه سازمان خود را توسط شرکت های معتبر انجام دهید. در بسیاری از موارد افراد نامعتبر با قیمت های بسیار پایین هزینه های بسیار بیشتری نسبت به پیاده سازی شبکه توسط یک شرکت معتبر با هزینه منصفانه روی دستتان می‌گذارد. اجازه دهید بخشی از معیارهایی که می تواند در انتخاب یک مجموعه معتبر برای راه اندازی شبکه به شما کمک کنند را نام ببریم.

  • وجود رزومه کاری معتبر آن سازمان
  • ارائه یک طرح اختصاصی قبل از شروع پروژه به شما
  • ارائه مستندات و پلان‌ها پس از راه اندازی شبکه به شما
  • ارائه پیش فاکتور و ریز خدمات به شما
  • پشتیبانی شبکه و نگهداری

تجهیزات شبکه با کیفیت را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید

همیشه سعی کنید تجهیزات شبکه ای خود را از فروشگاه های معتبر و به همراه گارانتی تهیه کنید. همواره می شود با خرید از فروشگاه های نامعتبر و یا استفاده از تجهیزات بی کیفیت و رده پایین هزینه ها را کاهش داد. اما مطمئن باشید در درازمدت شما باید هزینه به مراتب بیشتری را نسبت به راه اندازی اولیه صرفا جهت استفاده از قطعات نامرغوب بپردازید.

دلایل انتخاب بصیر ویپ برای راه اندازی شبکه

دلایل راه اندازی شبکه

  • پیاده سازی صفر تا صد شبکه

مجموعه بصیر ویپ با بهره گیری از یک تیم مجرب تشکیل شده از برنامه نویسان ، کارشناسان  شبکه و VOIP ، کارشناسان نصب انواع دوربین ها و سیستم های دزدگیر اماکن و کلیه سیستم های نظارتی و حفاظتی می تواند کلیه نیاز های زیرساختی و تجهیزاتی یک مجوعه را فراهم آورد.

  • رزومه کاری معتبر

مجموعه بصیر ویپ با تجربه طولانی پروژه های بسیاری را در خصوص راه اندازی شبکه در مدل ها و مقیاس های مختلف برای مشتریان عزیز انجام داده است.

  • قیمت منصفانه

ما همواره بر این باور بوده ایم که ارائه قیمت منصفانه در کنار کیفیت می تواند بهترین ضمانت برای معرفی ما به دیگران باشد.

  • پشتیبانی شبکه

در صورت تمایل مشتری مجموعه بصیرویپ آماده عقد قرارداد در خصوص کلیه موارد پشتیبانی شبکه و نگهداری آن با مشتریان عزیز می باشد.

  • پاسخ گویی مناسب

کارشناسان بصیر ویپ همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب آماده پاسخگویی و رفع هرگونه مشکلات احتمال شما عزیزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن می باشد.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره و راهنمایی در خصوص راه اندازی شبکه می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما صبورانه در تصمیم گیری و انتخاب درست شما را یاری خواهند کرد.