نصب و راه اندازی VOIP

نصب و راه اندازی ویپ

میدانیم که استفاده از فناوری و سرویس های پیشرفته در سال های اخیر عامل رشد و موفقیت کسب و کارها شده است. امروزه رقابت با رقبای تجاری در این دوره یک امر ضروری در کسب‌وکارها است. به همین جهت نصب و راه اندازی VOIP برای شرکت‌هایی که می‌خواهند از رقبای خود پیشی بگیرند و همچنین با کم کردن هزینه‌های خود باعث افزایش بهره وری سازمان شوند یک امر مهم است. سیستم های تلفنی VOIP یکی از اصلی ترین بخش های هر سازمانی اند و نقش مهمی در این موفقیت ایفا می‌کنند.

اکنون سؤالی که در ذهن ما ایجاد می شود این است که برای راه اندازی ویپ به سراغ چه شرکت و سازمانی برویم و یا اینکه برای راه اندازی ویپ به چه مواردی باید توجه کنیم و چه چیزهایی نیاز داریم.

بصیر ویپ یک شرکت دانش بنیان در حوزه نصب و راه اندازی VOIP و همچنین پشتیبانی و نگهداری VOIP می باشد. همچنین این مجموعه چندین سال است که با کادری مجرب از تکنسین شبکه و VOIP در کلیه امور مربوط به نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و ویپ فعالیت دارد.

صفر تا صد نصب و راه اندازی VOIP

در ادامه بخشی از خدمات VOIP مجموعه بصیر ویپ را باهم بررسی خواهیم کرد.

نصب و راه اندازی ویپ

ارائه و فروش تمامی محصولات سخت افزاری VOIP

ما با ارائه بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات ویپ به شما در امور نصب و راه اندازی VOIP برای مجموعه تان کمک می کند. شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت بصیر ویپ محصول مورد نظر خود را مشاهده و پس از مطالعه و بررسی های مورد نیاز اقدام به خرید محصول نمایید. همچنین در صورت وجود هرگونه سؤال و نیاز به مشاوره در خصوص هر یک از محصولات ما ، گروه مجرب بصیر ویپ به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود.

فروش ماژول های توسعه VOIP

یکی دیگر از خدمات ما ارائه کلیه ماژول های توسعه ویپ مانند ماژول های نظرسنجی ، ماژول های گزارش گیر حرفه‌ای ، ماژول های مخاطبین ، ماژول تماس گیر خودکار و انواع ماژول های نرم افزاری دیگر است. این ماژول ها به شدت می‌توانند در افزایش بهره وری و رشد یک سازمان مؤثر باشند.

راه اندازی انواع سرویس VOIP

از دیگر خدمات مجموعه بصیر ویپ راه اندازی صفر تا صد VOIP و محصولات مبتنی بر VOIP است. این مجموعه طراح و مجری و پیاده ساز پروژه های بسیار زیادی در مقیاس های کاری بزرگ و کوچک بوده است. در صورتی که هرگونه سؤال درباره نحوه راه اندازی ویپ ، هزینه راه اندازی ویپ ، طریقه پیاده سازی و یا هرگونه سؤال در این زمینه دارید با ما تماس بگیرید. گروه بصیر ویپ برای هرگونه راهنمایی و مشاوره در خصوص راه اندازی ویپ در خدمت شماست.

نصب و راه اندازی VOIP در تهران

ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت کلیه امور مربوط به نصب و راه اندازی VOIP در تهران را به همراه مشاوره و طراحی و پیاده سازی برای شما عزیزان انجام می دهیم.

نصب و راه اندازی VOIP در شهرستان

مجموعه بصیر ویپ کلیه امور مربوط به نصب و راه اندازی ویپ در شهرستان ها را نیز به صورت نصب به صورت دورکاری و ریموت برای شما عزیزان انجام می دهد.

انواع روش های راه اندازی VOIP

به صورت کلی نصب و راه اندازی VOIP به دو روش انجام می شود. در ادامه به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت.

  • نصب به صورت Local در شرکت شما

اگر در مجموعه خود سرور در اختیار دارید و تمایل دارید که سیستم VOIP درون سازمان شما راه اندازی شود ، کلیه سرویس به صورت Local روی بستر سرور شما قرار می‌گیرد.

  • نصب به صورت Hosted-PBX

در این روش شما می‌توانید سیستم تلفنی خود را روی بستر اینترنت و به زبان ساده روی بستر Cloud یا دیتاسنتر ها قرار دهید و به واسطه اینترنت از سرویس VOIP استفاده نمایید.

مراحل راه اندازی VOIP

اکنون به بررسی مراحل راه اندازی VOIP و چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت.

تجهیزات مورد نیاز در مراحل راه اندازی VOIP

سرویس VOIP نیز مانند هر سیستم ارتباطی دیگر در یک سازمان نیازمند برخی تجهیزات شبکه ای و زیرساختی است. اطلاع از تجهیزات و موارد مورد نیاز آن امری ضروری است. شما می‌بایست مطمئن شوید که سازمان شما ضروریات راه اندازی سیستم تلفن ویپ را در اختیار داشته باشد. در ادامه به بررسی مهم ترین پیش‌نیازهای راه اندازی ویپ خواهیم پرداخت.

تجهیزات مورد نیاز در مراحل نصب و راه اندازی VOIP

1.وجود زیرساخت شبکه ای برای راه اندازی VOIP

اولین قدم در مراحل نصب و راه اندازی VOIP وجود یک زیرساخت شبکه ای مناسب و باکیفیت است. در نظر داشته باشید که هرچه حجم تماس بیشتری در سیستم تلفن ویپ برقرار شود پهنای باند بیشتری از زیرساخت شبکه اشغال خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب تجهیزات شبکه دقت کافی به خرج دهید و از خرید تجهیزات شبکه‌ای بی‌کیفیت و تقلبی خودداری نمایید. زیرا در آینده ممکن است به دلیل استفاده از تجهیزات نامرغوب به مشکلات بسیاری دچار شوید.

تجهیزاتی مانند روتر ها نقش بسیار مهمی در یک شبکه کامپیوتری و سیستم تلفن ویپ دارند. کلیه مدیریت داده‌ها ، پیکربندی موارد امنیتی شبکه مانند فایروال و بحث راه اندازی ویپ بر روی اینترنت و راه‌اندازی سیستم‌های دورکاری همگی توسط روتر مدیریت می‌شوند. پس با توجه به توضیحات ارائه‌شده حتماً در انتخاب روتر دقت لازم را به خرج دهید و با متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

2.سرور یا یک کامپیوتر

دومین قدم در نصب و راه اندازی ویپ وجود یک سرور یا یک کامپیوتر در مجموعه جهت میزبانی سیستم تلفن ویپ شماست. در واقع سیستم تلفن ویپ برای راه اندازی در سازمان شما نیاز به یک کامپیوتر پردازشگر یا به اصطلاح سرور دارد. در صورتی که مجموعه شما از منابع لازم برخوردار است و یک سرور در اختیار خود دارید بهتر است که راه اندازی VOIP روی سرور و به‌صورت مجازی ساز انجام شود. اما اگر این امکانات را ندارید اصلاً نگران نشوید. یک کامپیوتر با سخت افزار خیلی معمولی می‌تواند به عنوان سرور و میزبان سیستم تلفن VOIP شما انجام وظیفه کند.

3.خطوط تلفن

سومین قدم در مراحل نصب و راه اندازی ویپ وجود خطوط تلفن برای ارتباط سیستم VOIP با خارج از سازمان است. در صورت وجود خطوط تلفن آنالوگ شهری نیاز به دستگاه گیت وی مبدل FXO جهت ارتباط خطوط شهری با سیستم VOIP داریم. همچنین در  صورت وجود خطوط دیجیتال سیپ ترانک کار شما بسیار آسان تر است و کیفیت تماس بهتری را نسبت به خطوط شهری تجربه خواهید کرد.

4. انتخاب سیستم تلفن VOIP

قدم چهارم در مراحل راه اندازی VOIP انتخاب سیستم تلفن متناسب با کسب و کار شماست. اما قبل از این موضوع ابتدا به نیازهای خود و انتظاراتتان از یک سیستم تلفن VOIP فکر کنید. در نظر بگیرید که بیشتر به چه امکاناتی نیاز دارید. تعداد کاربران و حجم تماس‌های تلفنی را تخمین بزنید. اینکه آیا به راه اندازی سیستم‌های دورکاری نیاز دارید یا خیر. به راه اندازی سیستم هایی مانند نظرسنجی تلفنی ، سیستم های تماس گیر خودکار و … نیاز دارید یا خیر. جمع‌بندی شما در رابطه با انتظارات از یک سیستم ویپ در انتخاب سیستم تلفن بسیار مهم است.

با توجه به جمع بندی انجام شده با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ویپ تماس بگیرید. در برخی از سناریوها سیستم‌های تلفنی تجاری کاربرد بیشتری دارند. در بسیاری از سناریوهای دیگر نیز ممکن است که سیستم‌های تلفنی رایگان مناسب کسب و کار شما باشد. ممکن است که نیاز به استفاده از سیستم تلفنی رایگان اما اضافه کردن ماژول‌های تجاری به آن را داشته باشید. پس با توجه به توضیحات فوق حتماً قبل از انتخاب سیستم تلفن مناسب با شرکت‌های متخصص در حوزه ویپ مشورت کنید تا شما را در تصمیم‌گیری راهنمایی نمایند.

امکانات مهم یک سیستم تلفن ویپ استاندارد

برای درک بهتر مطالبی که در بالا خدمتتان عرض کردیم بهتر است کمی در رابطه با یک سیستم تلفن مناسب برای کسب و کار ها توضیح دهیم. به شکل عمومی یک سیستم تلفن مناسب برای کسب‌وکار باید امکانات زیر را در اختیار داشته باشد.

  • قابلیت صف انتظار تماس یا Call Queue
  • قابلیت منشی تلفنی صوتی یا تلفن گویا IVR
  • امکان اتصال به انواع خطوط تلفنی سیپ ترانک و شهری
  • قابلیت کنفرانس ، ترنسفر تماس و دایورت کردن مکالمات
  • امکان دریافت Voicemail و فکس
  • قابلیت راه اندازی بسترهای دورکاری
  • مدیریت و پیکربندی آسان
  • امکانات ضبط مکالمات و گزارش‌گیری
  • پایداری بالا و Stable بودن
5. تلفن سخت افزاری ویپ یا سافت فون

در قدم پنجم از مراحل راه اندازی VOIP شما نیاز به تجهیزات End-User مانند تلفن ویپ و هدست ویپ برای استفاده کاربران دارید. تلفن رومیزی ویپ که مانند یک تلفن شهری اما با امکاناتی بسیار حرفه‌ای‌تر استفاده می‌شود. اما از هدست ویپ برای اتصال آن به کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها و استفاده از تلفن نرم‌افزاری بر روی کامپیوتر استفاده می‌شود. تلفن‌های آی پی و هدست های ویپ در برندهای مختلف و امکانات بسیار مختلف در بازار وجود دارد.

با توجه به شرایط سازمان و نیاز شما باید بررسی نمایید که هر کاربر به کدام یک از این تجهیزات نیاز دارند. به عنوان مثال در بخش‌هایی مانند کال سنتر ها ، بخش‌های پشتیبانی و … که معمولاً شلوغ هستند و سروصدا و همهمه در این بخش‌ها وجود دارد و همچنین کاربر دائماً در حال صحبت با مشتری است هدست ویپ گزینه مناسب‌تری است. زیرا هم در استفاده‌های بلندمدت باعث خستگی اپراتور نمی‌شود و هم با فنّاوری‌های حذف نویز محیط و … مکالمه باکیفیت تری را به کاربر ارائه می‌دهد. اما در بخش‌هایی مانند مدیران و کارمندهای اداری و محیط‌های دیگر می‌توانید از تلفن‌های رومیزی ویپ استفاده نمایید. به طور کلی شرایط داخلی سازمان و انتخاب شما تعیین می‌کند که از کدام یک از این تجهیزات استفاده نمایید.

تست سیستم تلفن ویپ

پس از اتمام این مراحل راه اندازی ویپ قبل از عملیاتی شدن سیستم حتماً کلیه اجزای سیستم تلفن از شبکه ، سرور ، تلفن‌ها و غیره را تست کرده و صحت عملکرد کلیه اجزا اطمینان حاصل نمایید. عیب یابی و رفع نواقص احتمالی قبل از عملیاتی شدن سیستم ویپ بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود. پس به‌هیچ‌وجه در عملیاتی کردن سیستم عجله به خرج ندهید و از عملکرد درست کلیه اجزا مطمئن شوید.

نصب و راه اندازی VOIP

پشتیبانی ویپ را فراموش نکنید

اگر مراحل راه‌اندازی VOIP توسط خودتان انجام‌شده برای پشتیبانی و نگهداری از آن حتماً با یک شرکت متخصص در پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های VOIP تماس بگیرید. در غیر این صورت اگر راه اندازی آن توسط یک شرکت مجری انجام شده حتماً در ادامه همکاری با آن‌ها یک قرارداد پشتیبانی ببندید. کلیه سیستم‌های تلفنی ویپ به نگهداری ، بازدید دوره‌ای و سرویس دارند. حتی بهترین و گران قیمت ترین سیستم‌های تلفنی نیز در صورتی که به طرز صحیح نگهداری و پشتیبانی نشوند در ادامه کار دچار مشکل خواهند شد.

خب همه چیز مهیاست!!!

با در اختیار داشتن 5 موردی که در بالا ذکر کردیم می توانید از شر دردسر سیستم های منسوخ سانترال و تلفن های سنتی راحت شوید و پا به دنیای فنّاوری VOIP بگذارید و روز به روز شاهد افزایش بهره وری و رشد در سازمان خود باشید.

اکنون شما می‌دانید که مراحل راه‌اندازی VOIP به چه شکل است. شک نکنید استفاده از سیستم ویپ نقش بسیار زیادی در بهبود خدمات سازمان شما و افزایش بهره وری آن خواهد داشت. علاوه بر این در بلندمدت به شکل چشم‌گیری هزینه‌های ارتباطی سازمان شما را کاهش می‌دهد. سیستم‌های ویپ جایگزین کامل ارتباطات سنتی در آینده بسیار نزدیک است و شما امروز در حال استفاده از آن هستید.

مجموعه بصیر ویپ مفتخر است که مراحل راه ‌اندازی VOIP از صفر تا صد در کنار شما باشد و به تحقق رسیدن اهداف سازمانی شما کمک کند. پس در صورت نیاز به مشاوره و راه اندازی انواع سیستم تلفن و یا نیاز به پشتیبانی با ما تماس حاصل فرمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.