خدمات و پشتیبانی VOIP

خدمات و پشتیبانی VOIP

امروزه در اکثر سازمان ها و مجموعه ها سیستم تلفن VOIP به عنوان هسته ارتباطات آن مجموعه انجام وظیفه می کند. اما هر سیستمی درون یک مجموعه نیاز به مراقبت و نگهداری توسط نیروی متخصص خود را دارد . تصور کنید حتی اگر شما بهترین تکنولوژی های روز دنیا را در یک سیستم در مجموعه خود در اختیار داشته باشید اگر به درستی نگهداری و مراقبت نشود پس از مدتی بازدهی و کیفیت خود را از دست می دهد .

خدمات و پشتیبانی VOIP

سیستم های تلفن ویپ نیز از این قانون مستثنا نیستند . پس از راه اندازی به یک نیروی متخصص VOIP برای حفظ پایداری و محقق کردن اهداف آن مجموعه نیاز دارند . سرویس ها و تجهیزات بسیاری مانند روتر ها ، سوییچ ها ، وضعیت شبکه داخلی ، سرورها و حتی اینترنت در یک مجموعه در حال کار کردن با یکدیگر هستند تا یک سیستم VOIP بتواند به درستی نیازهای یک مجموعه را برطرف کند . اینکه این سرویس ها در وضعیت صحت و سلامت خود در حال کار باشند در آن مجموعه بسیار مهم است.

با ما همراه باشید تا باهم کلیه جزئیات مربوط به نگهداری و پشتیبانی VOIP را بررسی کنیم.

منظور از پشتیبانی سیستم VOIP چیست ؟

منظور از خدمات و پشتیبانی VOIP شرح وظایفی است که پس از نصب و عملیاتی شدن سیستم VOIP شما از طریق یک مجموعه برای شما انجام می شود . معمولاً در زمان نصب سیستم VOIP ، شرکت اجراکننده پروژه یک بازه زمانی را به عنوان مدت زمان پشتیبانی رایگان VOIP به مشتری ارائه می دهد . همچنین در صورت تمایل مشتری امکان تمدید قرارداد پشتیبانی VOIP و یا عقد قرارداد در خصوص دیگر خدمات VOIP قابل ارائه است که می تواند به صورت ماهیانه ، سه ماهه و … تنظیم گردد . با عقد این قرارداد شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP موظف است طبق موارد ذکر شده در قرارداد ، سیستم تلفن VOIP مذکور برای مشتری را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی و بررسی کند . همچنین احتمال وقوع هرگونه اشکال در سیستم را به حداقل ممکن رساند و یا در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم VOIP ، آن را در اسرع وقت حل کند.

در قرارداد پشتیبانی ویپ چه خدماتی ارائه می شود ؟

معمولا قرارداد پشتیبانی ویپ در قالب یک پکیچ به مشتری ارائه می شود که خدمات متعددی را ارئه می دهد. در اینجا مهم ترین خددمات پشتیبانی ویپ را باهم بررسی می کنیم.خدمات و پشتیبانی ویپ

بررسی دوره ای سیستم VOIP به صورت حضوری

تصور کنید شما یک قرارداد سالیانه پشتیبانی VOIP به صورت غیر حضوری با یک شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ داشته باشید . این شرکت می‌تواند به صورت ماهیانه به مجموعه شما نیروی متخصص VOIP اعزام کند و بررسی های لازم نسبت به کلیه سرویس ها و تجهیزات شما مانند وضعیت سرور سیستم تلفن VOIP ، گیت وی های خطوط شهری و غیره صورت بگیرد .

پشتیبان گیری از سیستم تلفن VOIP

معمولاً اطلاعاتی مانند فایل های مکالمات ، فایل های صندوق صوتی و فایل های گزارشات حجم زیادی از منابع یک سیستم تلفن VOIP را اشغال می کنند . حتی اگر ظرفیت هارد سرور هرچقدر زیاد هم باشد همچنان پس از یک بازه زمانی به حداکثر ظرفیت خود خواهد رسید . در این مواقع یک نیروی متخصص خدمات VOIP همواره بخشی از اطلاعات شما را برای نگهداری و آرشیو کردن به فضایی خارج از سیستم تلفن VOIP منتقل می کنند. همچنین به عنوان مثال اطلاعات و داده های سال گذشته شما نیاز به آرشیو کردن و نگهداری دارند که به این شکل نگهداری خواهند شد . علاوه بر این ممکن است در صورت وقوع یک حادثه کلیه اطلاعات شما از روی سرور از دست برود . در این مواقع وجود یک نسخه پشتیبان از سیستم تلفن VOIP شما را از یک شرایط بحرانی نجات می دهد .

بررسی و عیب یابی سیستم تلفن VOIP

تصور کنید که سیستم تلفن ویپ نصب شده در مجموعه شما شامل هیچگونه خدمات و پشتیبانی VOIP نباشد. در این صورت شما نگران وقوع هرگونه مشکل در سیستم یا خطوط شهری یا حتی تلفن رومیزی کارمندتان و درنتیجه از دست رفتن تماس یک مشتری خواهید بود . باوجود یک تیم خدمات و پشتیبانی ویپ خیال شما راحت است که در صورت وقوع هرگونه مشکل در اسرع وقت آماده پاسخ گویی هستند و در سریع ترین زمان ممکن به کمک شما آمده و مشکل را برطرف می نمایند .

ارتقاء سیستم تلفن VOIP

در صورت نیاز به اضافه کردن هرگونه امکانات و یا اعمال هرگونه تغییرات در سیستم مانند اضافه کردن یک کارمند جدید به سیستم تلفن VOIP ، یا تغییرات در وضعیت خطوط تلفن و یا انجام تغییرات در منشی تلفنی صوتی یک شرکت ارائه دهنده پشتیبانی ویپ به درست ترین شکل این کار را برایتان انجام داده و شما را در رسیدن به اهداف موردنظر خود یاری می کند .

ارائه مشاوره در خصوص VOIP

سیستم های تلفن ویپ همواره در حال ارتقاء هستند و امکانات و قابلیت های فوق العاده جذابی روز به روز به آن ها اضافه می شوند . وجود یک تیم پشتیبانی VOIP در کنارتان همواره اطلاعات شما را به روز نگه می دارد و با ارائه مشاوره درست در این خصوص شما را در بهبود و ارتقا کیفیت مجموعه تان کمک می کند.

در قرارداد پشتیبانی VOIP چه شرایط و ضوابطی ذکر می‌شود ؟

همیشه قبل از عقد قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات ویپ شرایط و ضوابط مندرج در قرارداد را در نظر بگیرید . بهتر است وظایف و جزئیات به صورت شفاف عنوان شوند چون مستقیما مشخص می کند که شرکت ارائه دهنده پشتیبانی ویپ نسبت به چه مواردی متعهد است. اجازه دهید مهم ترین بند های این قرارداد را با هم بررسی کنیم .

پشتیبنای VOIP

مدت زمان قرارداد  خدمات پشتیبانی VOIP

اولین موضوع مدت زمانی است که شرکت ارائه دهنده پشتیبانی VOIP موظف می گردد امور پشتیبانی مربوط به سیستم تلفنی VOIP مشتری را انجام دهد.

طریقه ارائه خدمات و پشتیبانی VOIP

نحوه ارائه خدمات و پشتیبانی ویپ که به عنوان مثال پشتیبانی به صورت حضوری و یا غیرحضوری انجام گردد و یا بررسی های حضوری از سیستم VOIP هر چند وقت یکبار انجام شود . البته مهم ترین فاکتور در این خصوص مقیاس و نوع پروژه موجود در شرکت شما می باشد . در برخی موارد سیستم شما فقط به پشتیبانی غیرحضوری نیاز دارد اما در برخی پروژه ها با توجه به حساسیت و مقیاس کار مشتری ممکن است نیاز داشته باشد که فرد کارشناس به صورت هفتگی و یا حتی روزانه سیستم VOIP شما را بررسی کند .

تعهدات مشتری و شرکت ارائه دهنده خدمات و پشتیبانی VOIP

ازجمله موارد بسیار مهمی که حتماً باید در این قرارداد ذکر گردد این تعهدات می باشد . به عنوان مثال مشتری نباید اطلاعات و دسترسی های سرور VOIP را در اختیار کسی غیر از فرد متخصص شرکت ارائه دهنده پشتیبانی VOIP قرار دهد . یا به عنوان مثال شرکت ارائه دهنده پشتیبانی VOIP موظف باشد کلیه امور مربوط به پشتیبانی را در تمام ساعات اداری هفته برای مشتری انجام دهد.

شرح شفاف موارد پشتیبانی شونده

کلیه موارد و سرویس هایی که باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ پشتیبانی شوند باید در قرارداد ذکر شوند. به عنوان مثال ممکن است شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ فقط از سرور سیستم تلفن ویپ شما پشتیبانی کند. پس بهتر است کلیه موارد مورد پشتیبانی در قرارداد ذکر شود تا در مواقع موردنیاز دچار اختلاف یا سوءتفاهم نشوید.

سیستم تلفن قلب ارتباطات کسب‌وکار شماست ، پس مراقب آن باشید !

خدمات پشتیبانی VOIP در تهران

مجموعه بصیر ویپ با کادری مجرب مفتخر است که کلیه امور مربوط به خدمات و پشتیبانی VOIP را به بهترین شکل خدمت شما عزیزان ارائه دهد. این مجموعه در حال حاضر مسئول نگهداری و پشتیبانی از سیستم های تلفنی شرکت های زیادی است و می تواند به بهترین شکل ممکن کلیه نیازهای شما را برطرف نماید.

در صورتی که به خدمات و پشتیبانیVoip
نیاز دارید برای مشاوره رایگان
با ما تماس بگیرید
در صورتی که به خدمات و پشتیبانی Voip نیاز دارید برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید