بررسی مزایا و ویژگی انواع هدست ویپ

اگر برای مشاغل وابسته به ارتباطات تلفنی، ظهور تلفن های تحت شبکه ویپ شبیه یک معجزه بود، برای اپراتور ها با تعداد تماس های تلفنی زیاد هم هدست ویپ یک معجزه است. پس اگر از کارکنان مشاغلی هستید که روزانه پاسخگوی تعداد زیادی تماس تلفنی هستند، مانند اپراتورهای مرکز تماس، کارمندان پخش خدمات پشتیبانی و از این دست، این مقاله برای شماست. چرا که در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و ویژگی انواع هدست ویپ بپردازیم. همچنین این مقاله برای مدیرانی است که برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان و راندمان کاری کارمندان اهمیت قائلند.

سیستم های تلفن تحت شبکه به وجود آمدند که ارتباطات تلفنی ما ساده تر، با کیفیت تر، ارزان تر و هوشمندانه تر باشد. اما مسیر این تحولات از تلفن های آنالوگ به سیستم های تحت شبکه فقط به سهولت و کیفیت خلاصه نشد، قابلیت ها، امکانات و لوازم جانبی کارآمدی که همگی در جهت بهبود و تحول ارتباطات هستند، کم کم به سیستم ویپ اضافه شدند.  درحال حاضر یکی از ویژگی های خوب تلفن های ویپ هدست تحت شبکه است.

هدست VOIP

منظور از هدست ویپ ، هدستی است که با سرویس های Voice over internet protocol یا سیستم تلفن ویپ کار می کند. در واقع همان فن آوری که از شبکه برای برقراری ارتباطات استفاده می کند.

چرا هدست ویپ؟

بطور کلی ایده طراحی هدست های تحت شبکه، سلامت کتف، گردن و پوزیشن بدنی ، سرعت عمل اپراتور تلفنی ، امکان جابجایی وحرکت، تایپ و نت برداری در هنگام پاسخگویی برای کاربران ، ارتقاء کیفیت خدمات و از این دست بود. خصوصا برای کاربرانی که به دلیل تماس های متعدد تلفنی در معرض آسیب های بدنی، خستگی و فرسودگی زودرس هستند.

با استفاده از هدست تحت شبکه کاربران تماس های خود را بدون در دست گرفتن تلفن، آسیب و خستگی ، پاسخ می دهند. امکان نت برداری و تایپ همزمان با مکالمات تلفنی و تحرک و جابجایی را دارند. سرعت عمل کاربران، بیشتر و خستگی و بی انگیزگی در پاسخگویی به تماس گیرندگان کمتر است. همین امر سبب برقراری ارتباطات موثر با مخاطبین، بهبود راندمان کاری اپراتور ها، کیفیت بهتر ارائه خدمات به مشتریان و کسب رضایت حداکثری مشتریان است. چیزی که هدف اصلی همه ی کسب و کارهاست.

بنابراین اگر هدف شما ارائه هرچه بهتر خدمات تلفنی است. بهتر است بدانید خدمات با کیفیت احتیاج به بررسی و فراهم کردن جزییات بسیاری دارد. بطور مثال شاید بنظر شما استفاده از هدست ویپ برای اپراتورهای تلفنی اقدامی بسیار ساده و خالی از اهمیت است. اما اگربه پیروی از استانداردها در پیاده سازی و استقرار مرکز تماس، روحیه و انگیزه پرسنل، بهبود شاخص های عملکردی علاقمند هستید، به تجهیزات کاربردی استاندارد دقت ویژه ای داشته باشید.

تجهیزاتی از جمله هدست راه حل ساده ای برای بالابردن کیفیت خدمات شماست. کیفیت صندلی، موس، زاویه و ارتفاع مانیتور، میزها، کیبورد و .. نیز، از همین موارد هستند. گاهی رضایت، جذب و حفظ مشتریان در یک کسب و کار از همین جزییات به ظاهر ساده شروع می شود.

انتخاب بهترین هدست تحت شبکه

برای انتخاب یک هدست ویپ مناسب لازم است بدانیم از یک هدست تحت شبکه چه انتظاراتی باید داشته باشیم.  انتخاب هدست ویپ باید به مجموعه ای ازنیاز های کاربر پاسخگو باشد. راه اندازی ساده و آسانی داشته باشد. امکان جفت شدن راحت با چند دستگاه را داشته باشد.  یادمان نرود که هدست ویپ برای گروهی از کاربران که روزانه تماس های زیادی را پاسخگو هستند طراحی شده است نه برای استفاده عادی. پس توجه به راحتی و طراحی مناسب آن اهمیت زیادی دارد.  بطور کلی دو نوع هدست وجود دارد، هدست تک گوش و هدست دو گوش. اما مزایا و ویژگی های انواع هدست ویپ؟

حذف صداهای اضافی محیط

احتیاج داریم در مکالمات تلفنی صداهای محیطی، صدای همهمه ، صدای فوت و حالت برگشت صدا را کنترل و حذف کنیم. شاید این ویژگی در تلفن های آنالوگ و سنتی برای ما وجود نداشت. اما با وجود هدست تحت شبکه ویپ مکالمات تلفنی با صدای تمیز و با کیفیت و کنترل سروصدای محیط کار ساده ای است.

برگشت صدا واقعا حالت آزاردهنده ای است که به دلایل مختلف از جمله مشکلات خطوط مخابراتی سیستم مرکز تماس مبدل ها و…عموما در تماس های تلفنی رخ می داد. یکی از ویژگی های خوب هدست ویپ، به شرطی که انتخاب مناسبی داشته باشید. حذف و کنترل حالت برگشت صدا است. پس فراموش نکنید برای انتخاب هدست ویپ مناسب به قابلیت حذف اکو توجه کنید.

بدون  شک یکی از دلایل رضایت مشتریان از برقراری ارتباط تلفنی با کاربر کیفت صداست. حالت پرتاب هوا در تلفظ بعضی از حروف به طرز مشهودی برای شنونده نا پسند است.  یک ویژگی خوب هدست های ویپ حالت Air shock  میکروفن یا حذف همین پرتاب صدا در حین مکالمه است.

Noice Cancellation، در هدست ویپ، حالتی است که موجب کاهش قابل توجه صدای همهمه و نویز محیط  می شود. صدایی که برای بخش اپراتور با توجه به تعداد پرسنل و پاسخگویی همزمان به تماس ها، بسیار معمول است. حذف نویز و صدای همهمه در کیفیت مکالمات شما و تمرکز تماس گیرنده بر مکالمه بسیار تاثیر گذار است.

کیفیت صدای بهتر، رضایت بیشتر

همه ی هدف سیستم های تحت شبکه بهبود کیفیت تماس های تلفنی و ارتباطات صوتی است. کیفیت صدای مناسب اساس یک ارتباط تلفنی موفق است. از دو نوع کیفیت خروجی صدای SD و HD هدست های با کیفیت صدای اچ دی واضحا انتخاب مناسب تری هستند. این هدست ویپ اچ دی حتی با اندکی فاصله از میکروفن صدای با کیفیت و تجربه تماس بهترو تعاملات موفق تری برای مشتریان و کاربران ایجاد می کنند. کیفیت صدا به فاکتورهای بیشتری نیاز دارد که ویژگی اچ دی یکی از مهمترین  آن هاست.

مزایا و ویژگی های هدست ویپ

ویژگی یک میکروفون موردقبول

از لحاظ طراحی بهتر است که میکروفون حالت متحرک داشته باشد. کاربر باید بتواند در هنگامی که از میکروفون استفاده نمی کند، قسمت جلوی میکروفون را از دهان خود جدا کند. علاوه بر این با توجه نوع چیدمان میز اپراتور ها ، تعداد کاربران و فاصله آن ها باهم و میزان صدای همهمه ای که تولید می شود باید از بین میکروفون های نقطه ای و محیطی بهترین انتخاب را داشته باشید. بطور مثال اگر تعداد اپراتور ها زیاد است و میز ها به هم چسبیده هستند میکروفون های نقطه ای بدلیل ایجاد تمرکز بیشتر بر صدا انتخاب مناسب تری است.

طراحی آرگونومیک

اگر از هدستی استفاده می کنید که طراحی آرگونومیک مناسبی ندارد، مزیت اصلی استفاده از هدست ویپ که سلامت کاربر است را حذف کرده اید. بطور کلی توجه به طراحی آرگونومیک برای تمام محصولاتی که به مدت طولانی و مستقیما با حالت بدنی شما در تماس هستند بسیار مهم است. طراحی آرگونومیک درواقع همان ویژگی است که از آسیب های فیزیکی به کتف گردن مفاصل و خستگی زودرس کاربران پیشگیری می کند.

هدست باسیم ، هدست بیسیم؟

هدست های حرفه ای تحت شبکه در دو نوع بی سیم یا بلوتوثی و با سیم و براساس تکنولوژی دکت، وای فای و بلوتوث هستند. هد ست های بلوتوثی بر اساس بردی که دارند به شما اجازه می دهند سوای تماس تلفنی به کارهای دیگری رسیدگی کنید. اگر نیاز به تحرک و سرکشی به بخش های مختلف دارید و نباید تماس های تلفنی را هم از دست بدهید، از هدست ویپ بی سیم استفاده کنید. اما اگر وظیفه شما پاسخ گویی به تماس های تلفنی است و پشت میز هستید مدل های سیمی هدست ویپ انتخاب مناسب تری است.

هدست ویپ تک گوش یا دوگوش

این ویژگی مانند انتخاب هدست های بی سیم و سیمی ، مستقیما به نوع کار شما بستگی دارد. اگر وظیفه شما تنها پاسخ گویی به تماس های مخاطبان است، هدست تک گوش از لحاظ استفاده طولانی مدت برای شما مناسب تر و تمرکز شما بر مکالمه بیشتر است. اما مانند نمونه قبل اگر نیاز دارید در هنگام تماس تلفنی امکان شنیدن صدا های دیگر را هم داشته باشید از مدل تک گوش استفاده کنید.

قابلیت های حرفه ای تر

خب برای انتخاب یک یا مجموعه ای از هدست های مناسب کسب و کار خود به بررسی ویژگی های پیشرفته تری هم نیاز دارید. از هدست ویپ ی استفاده کنید که قابلیت راه اندازی سریع و آسان تری دارد. همچنین هرچه روند جفت کردن هدست ها ساده تر باشد بهتر است. با استفاده از هدست ویپ می توانید در صورت پخش صدا از چند دستگاه، بطور مثال تماس تلفنی را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید  و یا در صورت نیاز چند دستگاه را به یک هدست متصل کنید. این ها و چند ویژگی دیگر همه از مواردی هستند که در بررسی مزایا و ویژگی انواع هدست ویپ برای انتخاب مناسب ترین هدست تحت شبکه باید در نظر بگیرید.

هرچند توصیه می کنیم قبل از مشاوره با متخصصین سیستم های تحت شبکه اقدام به خرید هدست ویپ نکنید. ما در بصیر ویپ مشتقانه منتظر ارائه مشاوره مورد نیاز به شما هستیم. با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *