آموزش نحوه تنظیم و استفاده از قابلیت Follow me یا دورکاری در ایزابل

در این قسمت از مجموعه مقالات آموزش ایزابل به یکی از کاربردی ترین قابلیت های سیستم تلفن ایزابل یعنی Follow me خواهیم پرداخت.

توضیح درباره Follow me

به عنوان مثال فرض کنید که نیاز دارید یکی از کارمندان شما می بایست به هر نحوی تماس هایش را پاسخ دهد. به عنوان مثال در این سناریو تماس پس از ورود به سازمان به داخلی او وصل میشود. حال ممکن است او دارای دو میزکار و دو تلفن باشد. با این تفاسیر اگر با داخلی اول او تماس گرفته شد و وی پاسخگو نبود به داخلی دومش منتقل شود. اگر این داخلی هم پاسخگو نباید به تلفن موبایل همراه او منتقل و در صورت پاسخگو نبودن تلفن همراه ، به تلفن منزلش منتقل گردد. در این سنارو ما میتوانیم این حلقه را تا بی نهایت ادامه دهیم.

این قابلیت فوق العاده Follow me است. با استفاده از این قابلیت ما می توانیم تماس را به هرجا که میخواهیم منتقل کنیم تا از لحاظ فیزیکی کاربر را در هر مکانی برای پاسخگویی به تماس در دسترس داشته باشیم. اما برویم سراغ اعمال تنظیمات برای این قابلیت در ایزابل.

دسترسی به تنظیمات Follow me در ایزابل

نمایش نوشتهآموزش تنظیم Follow me در ایزابل

برای دسترسی به تنظیمات Follow me ابتدا وارد وارد منوی PBX Configuration شوید. سپس هم از طریق منوی Extension و تنظیمات ویرایش یک داخلی و هم از طریق منوی Follow me وارد این تنظیمات شوید.

تنظیمات Follow me  در ایزابل

در این منو تنظیمات زیادی وجود دارد که ما مهم ترین و کاربردی ترین قسمت های آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

آموزش تنظیمات دورکاری در ایزابل

  • Disable

با فعال کردن این گزینه قابلیت Follow me برای این داخلی غیر فعال می شود.

  • Initial Ring Time

این گزینه زمان زنگ خوردن داخلی اصلی را تنظیم می کند. (توجه نمایید که در صورت وجود داخلی در مواردی مانند صف انتظار مقدار زنگ خوردن هر داخلی در صف انتظار نباید کمتر از این زمان باشد)

  • Ring Strategy

این گزینه استراتزی زنگ خوردن را مشخص خواهد کرد. مهم ترین گزینه های این قسمت شامل:

  • RingallV2

در این استراژی ابتدا داخلی اصلی زنگ خواهد خورد و بعد از سپری شدن زمان مشخص شده ، داخلی و یا شماره هایی که در لیست فالو می مشخص شده اند همگی شروع به زنگ خوردن می کنند.

  • Ringall

این استراتژی دوم داخلی اصلی در ابتدا زنگ خواهد خورد اما بعد از سپری شدن Initial Ring Time تماس از این داخلی قطع شده و به شماره های درون لیست Follow Me منتقل می شود.

  • Hunt

سناریو Hunt به این شکل است که ابتدا داخلی اصلی زنگ می خورد و سپس به ترتیب لیست Follow me شماره های درون آن یکی یکی زنگ خواهند خورد.

Follow me List

این قسمت مربوط به لیست شماره یا داخلی است که قرار است زنگ بخورد. توجه داشته باشید که ترتیب قرارگیری شماره ها در سناریو هایی مانند Hunt مهم است. شماره ها را می توانید به صورت دستی وارد کرده و برای رفتن به خط بعد و شماره بعد Enter بزنید. یا از طریق گزینه Extension Quick pick داخلی مورد نظر را انتخاب نمایید.

Announcement

با استفاده از این گزینه می توان بعد از زنگ خوردن داخلی اصلی یک پیغام برای تماس گیرنده پخش کرد و سپس به لیست فالو می متصل شود.

Play Music On Hold

با استفاده از این قابلیت می توانید تعیین کنید که در زمان زنگ خوردن لیست Follow Me کاربر صدای بوق خوردن بشنود یا یک مویک انتظار.

Destination If no answer

در این قسمت می توانید تعریف کنید که در صورت عدم پاسخ گویی لیست Follow Me چه اتفاقی افتد. به عنوان مثال در صورت عدم پاسخ گویی تماس به Voicemail یا هر قسمت دیگری منتقل شود.

پس از انجام تنظیمات با فشردن کلید Submit و Apply تنظیمات شما اعمال خواهد شد. امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شود. در صورت تمایل به هرگونه سوال در خصوص سیستم تلفن ایزابل و انواع سرویس های ویپ با مجموعه بصیر ویپ تماس حاصل فرمایید. همکاران ما صمیمانه آماده راهنمایی کردن شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *