معرفی بهترین نرم افزار های VOIP

اگر به دنبال بهترین نرم افزار VOIP هستید، حتما با سیستم تلفن تحت شبکه VOIP آشنایی کامل دارید. پس حتما می دانید که نصب و راه اندازی VOIP امروزه به دلیل قابلیت های بی شماری که به ارتباطات تلفنی اضافه کرده، تا چه حد محبوب و پرطرفدار است. قابلیت هایی مانند تعریف کاربران با سطوح دسترسی مختلف، مدیریت صف های تماس، تعریف چندین مسیر ورودی و خروجی، تلفن گویا برمبنای زمان کاری، صندوق صوتی، امکان ضبط تماس ها با قابلیت جستجو، تخصیص کدهای دستوری، نظر سنجی و…

صحبت بر سر ارتباطات بر بستر شبکه است. درست است که اهداف اولیه ویپ بهبود ارتباطات، به روز شدن اتوماسیون اداری، شکل جدید ارتباط با مشتریان، دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده، بهبود بازار یابی و فروش و کاهش هزینه ها است. اما نباید فراموش کنیم که نرم افزار VOIP قابلیت های پیشرفته تری هم دارد. همگام سازی VOIP با انواع نرم افزارهایی مانندCRM، سیستم های مبتنی بر BPMN، تلفن بانک و..همینطور امکان شخصی سازی VOIP براساس نیازهای سازمانی، خصوصا در بحث ارتباطات با مشتریان، امکان بروز رسانی و پشتیبانی تمام وقت آن را هم نباید فراموش کرد.

بهترین نرم افزار VOIP

حالا که با قابلیت های بی شمار سیستم تلفن ویپ آشنایی دارید. پس احتیاج دارید بهترین نرم افزار VOIP را هم بشناسید. چرا نرم افزار VOIP مهم است؟ بعد از اینکه تجهیزات سیستم تلفن VOIP آماده شد نیاز به یک نرم افزار دارید تا ارتباط کاربر با این تجهیزات را برقرار کند. بطور مثال برقراری تماس را از طریق شبکه ممکن کند.

درباره بهترین نرم افزار VOIP و انواع سیستم های تلفنی بیشتر بدانید

همانطوری که حتما می دانید امروزه استفاده از سافت فون و نرم افزار VOIP اهمیت و طرفداران زیادی پیدا کرده. از مهم ترین مزیت های نرم افزار ویپ امکان شخصی سازی، امکانات نا محدود و استفاده نا محدود است. از طرفی این نرم افزارها عموما محدودیتی برای همگام شدن با سایر سرویس های درون سازمانی مانند CRM ندارند. کاربران زیادی به دلایلی که خواهید دید، تمایل به استفاده از سافت فون ویپ را دارند. به همین دلیل مهم است که بهترین نرم افزار VOIP و سیستم های تلفنی را بشناسید تا در انتخاب خود آگاهانه عمل کنید.

Asterisk محبوب ترین سیستم رایگان و متن باز VOIP

استریسک یک نرم افزار لینوکسی با محیط کد نویسی است که در واقع وظیفه راه اندازی سیستم تلفن از طریق شبکه IP را به عهده دارد. این سیستم یک ساختار PBX کامل است که بر روی پلتفرم های ویندوز،لینوکس، BSD و OSX اجرا می شود. بنابراین تمام ویژگی هایی که از یک PBX انتظار دارید را استریسک برای شما فراهم می کند. از طرفی چون استریسک کد باز است امکانات نامحدودی را به شما می دهد. بد نیست بدانید Asterisk برای برقراری ارتباط داخلی توسط تجهیزات دیجیتال یا آنالوگ از سخت افزارهایی پشتیبانی می کند که بیشتر آن ها ساخته شرکت Digium است.

اگر بخواهیم در رابطه با بخشی از قابلیت های این سیستم حرف بزنیم باید به این نکات اشاره کنیم. این سیستم به شما امکان تخصیص داخلی را می دهد. قابلیتی که باعث می شود از هرجایی که هستید با شماره داخلی به ارتباط متصل شوید و هم زمان هزینه های تماس شهری کشوری و موبایل شما را تا حدود زیادی کاهش می دهد. چیزی در حدود 60درصد کاهش هزینه های تماس. قابلیت اختصاص صندوق صوتی به هر داخلی، امکان رجیستر داخلی دلخواه با پروتکل های مختلف بر روی سافت فون یا آی پی فون ، امکان مدیریت تماس های خارجی و فیلتر کردن داخلی ها و مکالمات را دارید. امکان کنترل از راه دور منزل یا محل کار با یک تماس یا پیامک به سرور استریسک را دارید.

قابلیت خوب اتصال تماس بر روی داخلی های آزاد و یا شماره شخصی و موبایل را با این سیستم دارید. همچنین باید به مدیریت تماس های ورودی و خروجی، تلفن گویا و منشی تلفنی اشاره کرد. استریسک کاملا رایگان است و همانطور که گفتیم براساس بهترین استاندارها از جمله PBXاست.

بهترین نرم افزار VOIP و Free PBX

یکی دیگر از نرم افزار هایی که در دسته بهترین نرم افزار VOIP قرار میگیرد ، نسخه رایگان و معروف پی بی ایکس، یک رابط کاربری محبوب، برای تنظیمات نرم افزار اپن سورس استریسک است. درواقع یک ابزار تحت وب است برای مدیریت استریسک. Free PBX و Asterisk در کنارهم قویترین سیستم تلفن تحت شبکه را تشکیل می دهند. به این صورت که استریسک به تنهایی هیچ تنظیماتی ندارد. در نتیجه تنها با نصب آن و اتصال تلفن ها ارتباط یا تماس تلفنی برقرار نمی شود. درواقع این پی بی ایکس است این امکان را برای ما فراهم می کند تا به صورت گرافیکی تنظیمات دلخواه خود را بر روی سیستم تلفن اعمال کنید.

همچنین Free PBX یک سری افزونه محبوب هم برای عملکردهای پرکاربرد دارد. از این ماژول ها می شود به ماژول Fax Pro، Snap، Xact Dialer، Vtiger اشاره کرد. حالا اجازه بدهید به تعدادی از امکانات نرم افزار پی بی ایکس در نسخه رایگان هم اشاره کنیم. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پشتیبانی از تمامی ارتباطات استریسک. تلفن گویا و منشی خودکار. ضبط مکالمات تلفنی، مدیریت تماس ها و مشاهده جزییات تماس ها. کنترل گردش تماس. امکان خوب پیجینگ داخلی ها. سیستم پست و فکس صوتی. امکان ایجاد کنفرانس های چند طرفه و تصویری. امکان انتقال تماس، ایجاد صف انتظار، هولد تماس ها، سیستم نظر سنجی  و… همچنین کاربران به راحتی می توانند تمام قسمت ها و قابلیت های سیستم تلفن خودرا با سلیقه و نیازهای خود شخصی سازی کنند و توسعه بدهند.

بهترین نرم افزار ویپ و Elastix

الستیکس هم یکی دیگر از محبوب ترین نرم افزارهای تلفن VOIP به صورت متن باز و مبتنی بر استریسک است. یک رابط گرافیکی تحت وب است که قابلیت های آن به سادگی برروی کلیدهای مشخصی قابل تغییر و برنامه ریزی است. بطوری که کاربر برای شخصی سازی آن نیازی به دانش گرافیکی خاصی ندارد. سه تا ویژگی کلی که الستیکس را پرطرفدار می کند، سهولت استفاده، قابلیت گزارش دهی قوی و ماژولار بودن است و البته قابلیت ایجاد ماژول های جدید راهم دارد. شاید بشود از الستیکس به عنوان یکی از بهترین بسته های نرم افزاری متن باز، برای پیاده سازی سانترال مبتنی بر استریسک نام برد.

بد نیست به تعدادی از ویژگی های الستیکس اشاره کنیم. الستیکس امکان منشی تلفنی و تلفن گویا و صندوق صوتی با امکان سرچ موضوعی را دارد. قابلیت ایجاد و مدیریت صف انتظار، امکان فیلتر و زمان بندی تماس ها. تعریف دسترسی ها با سطوح مختلف ، امکان ارسال فکس به ایمیل و..را دارد. قابلیت همگام شدن با نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را دارد. همچنین نباید فراموش کنید که ابزارهای گزارش دهی در پلتفرم این نرم افزار شامل جزییات تماس ها مانند تعداد تماس ها در ساعت، زمان صرف شده در حالت انتظار، تعداد تماس های موفق و غیره است. این اطلاعات را در قالب PDF یا فایل CSV برای تجزیه و تحلیل در اختیار شما می گذارد. که یک قابلیت بسیار کاربردی برای مراکز تماس ویپ است.

بهترین نرم افزارVOIP و نرم افزار 3CX

3CX هم یکی دیگر از نرم افزارهای محبوب و رایگان VOIP است که این سیستم نیز در دسته بهترین نرم افزار VOIP قرار میگیرد. شما برای داشتن یک داخلی با عملکرد مناسب، خیلی ساده یک داخلی SIP از سرور ویپ خودتان را روی آن رجیستر می کنید. حالا امکان تماس PSTN و یا سرویس استاندارد VOIP را دارید. 3CX را بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک و اندروید می توانید نصب و استفاده کنید. از این پس برای برقراری تماس به صورت داخل شبکه و یا خارج از شرکت دیگر نیازی به خرید و استفاده از تلفن دیگری ندارید. این نرم افزار در واقع نقش یک تلفن معمولی را به صورت نرم افزاری در سیستم تلفن شما بازی می کند.

معرفی بهترین نرم افزار های VOIP

3CX هم قابلیت های منحصر به فرد خودش را داراست که بطور خلاصه می شود به مدیریت داخلی ها و تعیین سطوح دسترسی برای آن ها، مدیریت خطوط ورودی و خروجی، پیام رسانی و چت، پاسخگویی هوشمند تماس ها توسط تلفن گویا، صف انتظار اشاره کرد. به علاوه پشتیبان گیری خودکار از سرور خود به دفعات مشخص و براساس پارامترهای مشخص، سیستم گزارش گیری پیشرفته و خودکار در زمان های مشخص و بر اساس پارامترهای مختلفی که مشخص می کنید. امنیت بالای این نرم افزار به دلیل بهره مندی از یک فایروال محافظ 3لایه که هر رفتار مشکوکی در سیستم تلفنی را تشخیص داده و مسدود می کند و

پشتیبانی از FAX. دفترچه تلفن و پشتیبانی از کدک های صوتی مانند 722G، 729G، PCMA، PCMU، OPUS  با امکان تعریف اولویت برای آن ها. یکپارچه سازی سریع با انواع CRMها مانند Bitrix، Zoho، Salesforce، Microsoft Dynamics. قابلیت وب کلاینت، قابلیتی که به شما امکان می دهد تمام امکانات داخلی تلفن خودرا فقط با استفاده از یک مرورگر در اختیار داشته باشید را هم فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *